zondag 25 juni 2017

Malia Top (LMV)

Een hittegolf!? Mijn kleerkast was er niet echt op voorzien. Dus besloot ik om een ideale top te maken voor deze hitte: de Malia Top uit de laatste editie van La Maison Victor.


Ik maakte het topje in een zeer zachte zijde, de ideale stofkeuze met dit zomerweer. Zijde beschikt namelijk over iso-thermische eigenschappen waardoor het bij warm weer lekker koel aanvoelt. Net wat ik nodig had deze week! 


De rimpeltjes aan de buste deden me helemaal zwichten voor dit patroon. Ik had aanvankelijk wel wat twijfel om er aan te beginnen. Het woord 'coupenaden' alleen al bezorgde me naaistress. Nergens voor nodig bleek achteraf, want op één - twee - drie was het voorpand klaar. 


Ik had meer moeite met de afwerking van de halsboord. Ik vond het zonde om uit zo een mooie, zachte stof lange biaislinten te knippen. Ik hield het restje liever voor een volgend project en dus gebruikte gekochte kant-en-klare biais om de zomen af te werken. En daar ging het volgens mij een beetje mis, want nu wipt het boordje aan de hals naar boven. Niet genoeg enorm op te vallen, maar toch genoeg om mij geen voldaan gevoel te geven bij de top. Wie o wie heeft de ultieme tip voor mij?


Patroon: Mali Top - La Maison Victor (editie 4 - juli/augustus 2017)
Stof: Zijde - Stoffen Van Leuven


Wikipedia vertelde me trouwens dat de pelikaan het symbool is van moederliefde. Daarom mocht deze leuke foto met mijn schattige fotobombertjes zeker niet ontbreken!

3 opmerkingen:

  1. Hele mooie top! Jammer dat je er geen voldaan gevoel bij hebt, hij ziet er nochtans prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat wipt omdat uw biais 'zwaarder' is dan de stof waar die aan hangt #denkiktoch. Maar eerlijk, ik zie het niet, ik zie een erg mooi topje 💚

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! En prachtige stof! Dat topje viel me ook op in LMV.

    BeantwoordenVerwijderen