maandag 19 juni 2017

Drie op een rij!

Zondag vierden we feest. Op de babyborrel stelden we Denise voor aan familie en vrienden. Een foodtruck in de tuin, lekkere dessertjes, een stralende zon en happy kids. Kortom een geslaagde namiddag.

Drie kids deftig op de foto krijgen, niet evident!



De outfits van de drie kids waren klaar één week voor de geboorte van Denise. Inderdaad, deadlinestress, het is niets voor mij. Ik begin graag op tijd zodat ik rustig kan naaien.

Het stofje kocht ik op het Stoffenspektakel in Kortrijk. Het was niet evident om een unisex katoentje vinden. Te girly, te roze, te stoer, ... er was altijd iets. Tot ik aan het laatste kraam vond wat ik zocht. Een soepele en zacht viscosestofje waar er zonder problemen een hemdje en een jurk kan worden van gemaakt.


De naam van het stofje? Triangles! Met zo een naam kon ik echt niet anders dan de befaamde hoekjes van het Theo hemd verwerken. Ik koos voor hoekjes aan de rugpas en aan voor -en rugpand. Met een lichtroze paspel en blauwe drukknopen werden de hemdjes afgewerkt.


Het stofje is zeer soepel, wat het naaien niet altijd evident maakte. Daarom knipte ik voor extra stevigheid de belegdelen uit iets dikker katoen, hetzelfde blauw als de hoekjes. (Hierdoor had ik nog vrij veel stof over en slaagde ik voor deze challenge.)

Bij de hemdjes horen passende broekjes. Ik koos opnieuw voor de Cisse broek van zonen 09. Gekleed, maar toch speelproof. De ideale combinatie voor mijn boys. Ik maakte voor het eerst het broekje twee keer in dezelfde maat. Kleine broer haalt grote broer goed in qua lengte. Om na de wasbeurten duidelijk te zien in welke kast de short moet belanden, werkte ik ze beiden iets anders af. Matisse kreeg een sierlintje op de poep, Cyrille een valse omslag aan de zoom.



Met het een restje katoen besloot ik nog om een vlinderdas te maken. Een eenvoudig projectje, waar moeilijk een kant-en-klare tutorial voor te vinden leek. Ik baseerde me op deze beschrijving, maar paste alles aan naar kindermaten.

 

Kleine Denise kreeg een Grace jurkje met een girly strikje. Het blauwe katoentje werd tot op de laatste centimeter benut, want een pamperbroekje mocht niet ontbreken. Ik haat het als die lelijke ordinaire pamper vanonder een jurkje komt piepen.



The boys
Hemd: Theo (maat 98 en 110) - zonen 09
Broek: Cisse (maat 104 en 104 small) - zonen 09
Vlinderdas: https://thesisterof.blogspot.be

The girl
Jurk: Grace - Emma en Mona
Pamperbroekje: http://www.madeeveryday.com

 
Klaar om te feesten!


Sweets on Wheels verzorgde de lekkere desserts! Een echte aanrader!

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige outfits! Zo leuk dat ze bij elkaar passen! En die hapjes..Zucht..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beetje laat, maar ben beetje op verkenning op jouw superlekker blog... Wat een prachtige outfits, voor een prachtig gezin! Proficiat 😉

    BeantwoordenVerwijderen