vrijdag 19 mei 2017

Een Pim met bretellen!

Grote broers kleerkast raakt al goed gevuld met zomerkleding. Hoog tijd om ook kleine broer van enkele zomerse stuks te voorzien. Toegegeven, ook in zijn kast liggen er al vele (zelfgemaakte) stuks, maar een speelbroekje, dat komt altijd van pas.


Ik had nog een restje over van dit prachtige stofje. Ik kreeg er net de Pim short uit, maar dan moest ik wel de zakjes achterwege laten. Toen het broekje klaar was, vond ik dat er nog iets ontbrak.


Ik voegde als extraatje bretellen toe. Functioneel nut? Nihil. Maar geef toe, het staat hem super schattig. Een echt meneertje 😍.

Hoe ging ik te werk? Ik knipte twee lange stroken die ik dubbelde. De soepele tricot hing daar echter wat te flodderen dus begon ik opnieuw en verstevigde de stroken eerst met vlieseline. Eventjes doorstikken, kruisen op de rug en klaar. Daarna bevestigde ik de bretellen aan de broek met knoopjes.


Et voila, kleine broer heeft er een chic speelbroekje bij.

Patroon: Pim (maat 98) - zonen 09
Stof: waaiertricot - De Stoffenkamer
Knopen: Action

Nog heel eventjes twee jaar ...
Voor de gelegenheid maakte ik nog een bijpassend t-shirt met daarop een 3 drie.


2 opmerkingen: