woensdag 17 mei 2017

Bloom sweater met een eigen touch

Ik was onmiddellijk verknocht aan de Bloom Sweater. Een sportieve en comfy trui, onmisbaar in elke kast en al zeker in de kast van mijn super hyper sportieve zus. Deze sweater was dan ook het ideale verjaardagsgeschenk.



Wetende dat het feestvarken niet houdt van opzichtig, drukke prints en felle kleuren, was de zoektocht naar een passende sweaterstof niet eenvoudig. Na veel twijfel koos ik de grote lap blauwe sweaterstof die ik een tijdje geleden op het Stoffenspektakel kocht. Maar blauw, tjah ... dat is maar blauw. Om die grote blauwe lap te doorbreken, voorzag ik het voorpand van drie verticale strepen.


De ritsen in de zijnaden liet ik achterwege (onhandig tijdens het tennissen) en de panden werden verlengd (praktischer tijdens het joggen). Ik werkte de boorden af met sweaterstof ipv boordstof omdat er dan geen kleurverschil valt op te merken.


De sweater zal ongetwijfeld vaak gedragen worden tijdens het joggen, de pilates, het fietsen of het tennissen.


Patroon: Bloom sweater - La Maison Victor (mei - juni 2017)
Stof: Sweater - Stoffenspektakel

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen