zaterdag 8 april 2017

Een Charlie voor Matisse

Ik maakte nog nooit een Charlie. Dus voor deze eerste keer hield ik me keurig aan het patroon. En of het werd gesmaakt, dat patroon. In de fantastische handleiding wordt stap per stap voorgetoond hoe je te werk moet gaan. Het truitje zat dan ook redelijk snel in elkaar. Ik hoefde zelfs mijn tornmesje niet boven te halen. Hoera!


Ik hou wel van hemdjes, maar zie op tegen de strijk. Een tricot hemdje, dat is gewoon het ideale compromis. De soepele tricot met waaiertjes kocht ik in De Stoffenkamer. Dankzij de blauwe kleur past deze Charlie perfect bij het plan waarover je hier al kon lezen. Hoe leuk als je zelfgemaakte stuks eindeloos kan combineren.



Voor zoonlief tekende ik een 110 uit en dat zit hem als gegoten. Al vanaf de geboorte leek de oudste zoon over een groot stel hersenen te beschikkken 🤣, dus maakte ik de halsuitsnijding uit voorzorg iets dieper. Achteraf gezien was dat helemaal niet nodig. Een minder diep uitgesneden decolleté is mannelijker, zelf voor een jongetje van 4.


Wat hou ik ontzettend van de mooi gecentreerde snit en de schattige retrokraag. Korte mouwen en voering, het lijkt me niet de ideale combinatie. De volgende keer probeer ik de versie zonder voering uit.



Op de foto's pronkt Matisse niet enkel met een nieuw shirt, maar ook met zijn nieuwe bril! Na twee jaar was het hoog tijd voor een nieuw model.

Patroon: Charlie - zonen 09
Stof: tricot - De Stoffenkamer

1 opmerking: