dinsdag 18 april 2017

Big en bigger brother

Ongelooflijk, kleine Denise is al één week oud!



Een week geleden maakten de grote broers kennis met hun kleine zus. Het moment dat ze samen de ziekenhuiskamer binnenkwamen om hun zusje te ontmoeten, staat in mijn geheugen gegrift. Een mix van emoties ging door me heen en ook de grote broers waren zichtbaar aangedaan. Ik had me dit moment op voorhand al een paar keer ingebeeld, maar dat het zo intens en vol emoties zou zijn was op voorhand niet te vatten. Ik krijg nog steeds kippenvel als ik eraan terugdenk.

Het enige wat helemaal verliep zoals ik het me had voorgesteld, was de identieke outfit van de broers. Ik maakte comfortabele sweaters met een leuk opschrift.

Patroon: Leather sweater (maat 98 - 110) - La Maison Victor
Stof: sweaterstof - Madeline De Stoffenmadam


Vooraleer je denkt 'amai, die heeft veel tijd met een pasgeboren baby' dan beken ik dat ik onderstaand stukje op voorhand schreef 😜.

Een opschrift? Inderdaad, sinds kort pronkt er hier een cameo in de naaikamer. Ik ben helemaal geen computertechneut en dat hield lange tijd de aankoop tegen. Nu weet ik wel beter, de software is zeer gebruiksvriendelijk en met mijn vriend als 'levende hulplijn' kan het niet mislopen.

Het printen en cutten zijn intussen kinderspel. Het opstrijken van de applicatie verliep heel wat moeilijker. Ik surfte het web af naar bruikbare tips en zet de belangrijkste hieronder op een rijtje.

→ TIP 1
Schakel de stoomfunctie van het strijkijzer uit.

TIP 2
Gebruik een harde ondergrond (ik streek op een houten snijplank).

TIP 3
Strijk liever iets te kort om daarna bij te sturen (dan veel te lang).

TIP 4 
Strijk de tekst / applicatie op de panden vooraleer het kledingstuk in elkaar zit (als er toch iets misloopt moet er anders serieus getornd worden....).

TIP 5
En last but not least: wees geduldig en laat eerst afkoelen vooraleer de plastic drager te verwijderen.
Toegegeven, dit is voor mij de moeilijkste tip om te volgen ;-).

Veel succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen