zondag 26 maart 2017

Eindelijk blote-benen-weer!

Daar was de zon dan eindelijk! Het moment om de t-shirts, shortjes en sandalen opnieuw boven te halen. De sandalen van vorige zomer passen nog nipt, de kleren zijn intussen te klein voor de oudste zoon. Geen nood ... met een naaiende mama is dat zo gefikst.



De stofjes kocht ik in De Stoffenkamer. Zoveel keuze dat kiezen bijna onmogelijk leek. Normaal koop ik lukraak stofjes die ik mooi vind. Met het gevolg dat er stuks in de kast terecht kwamen die niet vaak werden gedragen omdat er geen passend boven -of onderstuk was. Deze keer zou ik het slimmer aanpakken en focuste ik me in de stoffenwinkel al over alle mogelijke combinaties.

De walvissenstof, daar moest ik niet lang over twijfelen. Topkwaliteit en een print die de zoon zeker zou bekoren. Ik maakte een Billie polo, naar de gratis tutorial van zonen 09. Oefening baart kunst, want dit liep al heel wat vlotter als de eerste keer. De bovenste drukknoop plaatste wel ik iets te laag waardoor het kraagje teveel openvalt. Op naar een derde en goede keer dan maar?


De overslag en halsboord van de polo maakte ik uit een restje dat ik over had van de short. Ook hierbij greep ik terug naar een patroon van Zonen 09: het schattige Pim shortje. Een comfortabele speelshort waarin de zoon ongehinderd kan ravotten.


Ik maakte een tweede short die perfect matcht bij het walvissenshirt. Opnieuw een Pim in een leuk gestreept stofje van Froy & Dind. Ik knipte het zakje in de andere richting, dat zorgt voor een subtiel detail. Ik vergat de naadwaarde aan de zoom waardoor het shortje nogal kort uitvalt. Maar zeg nu zelf, wie is geen fan van schattige peuterbeentjes?



Polo
Patroon: Billie (maat 110) - Zonen 09
Stof: De Stoffenkamer

Short
Patroon: Pim (maat 104) - Zonen 09
Stof: Froy & Dind - De Stoffenkamer

Och ja, omdat ik toch bezig was, deed ik een rondje bandwerk. Ik maakte nog een extra short en twee t-shirts. Elke Billie werkte ik op een andere manier af. Boordstof versus zoom aan de mouwen, een simpele halsboord versus een vals knopenpad. Allemaal stuk voor stuk speelproof ...

 
... en vermits elk bovenstuk bij ieder onderstuk past (en vice versa), lopen de kids geen risico om er als een clown bij te lopen als de papa de kleertjes uitkiest... 😋

 

1 opmerking: