zondag 12 maart 2017

Een sneeuwtijger als totem

Toen Bambiblauw vorig jaar een reeks prachtige panelen op de markt bracht, was ik meteen verkocht voor deze mooie sneeuwtijger. Een stoere print in lieve kleuren en dat allemaal op een zachte jersey uit topkwaliteit. Niets dan lof en superlatieven!



De kritische lezer zal nu ongetwijfeld denken: "die stof bleef dan toch lang in de kast liggen". Inderdaad, de print is vrij groot waardoor hij - in kleine maatjes - niet volledig tot zijn recht kwam. Ik moest dus geduld hebben, veel geduld. Een dik jaar en twee kledingmaten later, kon ik eindelijk mijn schaar in de stof zetten. 


Ik koos voor mijn favoriete patroon: de leather sweater van La Maison Victor die ik afwerkte met gebroken witte boordstof. Het was nog steeds op het nippertje, maar ik kreeg de volledige afbeelding op het voorpand.

En de zoon? Die was razend enthousiast! Boys en wilde dieren, het blijft ongetwijfeld een winnende combinatie.


Wikipedia leerde me trouwens dat de sneeuwtijger een levendig en vrolijk dier is, dat nooit ophoudt met anderen te spelen. De afbeelding is dus helemaal 'geknipt' 😀 voor mijn oudste zoon, een sociaal kereltje dat heel gemakkelijk vriendjes maakt, graag omringd is met leeftijdgenootjes en helemaal opgaat in zijn spel.

Druk in de weer met broer Cyrille.
Patroon: leather sweater - La Maison Victor
Stof: paneel sneeuwtijger - jersey - bambiblauw

1 opmerking: