zondag 5 februari 2017

Wout hoodie


Na de Titus-trui heeft meneer des Huizes de smaak goed te pakken. Na enkele - niet zo - subtiele hints was het overduidelijk dat een tweede naaisel niet lang op zich kon laten wachten. MDH is nogal kieskeurig als het op zijn kledij aankomt. Het patroon en de fournituren koos hij zelf: een mismaak kon het dus niet worden. 

Met deze Wout hoodie bleef ik nog even in sweatermodus, alhoewel ik goesting krijg in korte shortjes, kleurrijke t-shirts en andere zomerse outfits ...


Ik koos een zachte, dunne sweaterstof voor deze casual trui. De stof is effen en zeer eenvoudig op zich. De aandacht gaat naar de linten aan de zakken en schouders. Omdat hij fan is van 'specialekes' voorzag ik ellebooglappen op de mouwen als extra eyecatcher.



Aan de binnenkant van de kap zag je de averechtse, witte kant van de stof. Ik vond dat echt niet mooi en koos ervoor om de kap te dubbelen met donkerblauwe tricot.


Veel ervaring met ritsen inzetten heb ik niet, maar hoera! deze deelbare rits zat vanaf poging één perfect. Toch ging er bij het inzetten iets mis met de zakken, waardoor deze nu niet op één lijn zitten. Iemand dé tip om dit in de toekomst te vermijden?
    

Patroon: Wout Hoodie - La Maison Victor (jan-feb 2017)
Stof: De Stoffenknop
Fournituren: Veritas

2 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan! Bij mij durft de rits ook al eens te verschuiven als ik in rekbare stoffen naai. ik strijk dan sowieso vormband (zo'n smalle die je kan gebruiken aan de schouders) waar de rits moet komen en ik stik beide ritselen in dezelfde richting, dus bv allebei van boven naar onder, desnoods mot je je naald uit het center zetten. Dat deed het 'em bij mij de laatste keer. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen