zaterdag 4 februari 2017

Olé! Een tweede Ole!


Mijn eerste Ole draagt Matisse met veel plezier en de trui ziet de binnenkant van de kast amper. Een tweede exemplaar kon dus niet lang op zich laten wachten.



Het naaien van versie 2 verliep zeer vlot, maar ik was er toch langer aan bezig dan voorzien. Maar ach, je hebt dan ook twee truien voor de prijs / tijd van één. Voor de buitenstof koos ik een dunne en comfortabele tricot van Froy & Dind. De binnenstof bestaat uit een zachte en warme sweaterstof.



Ik liet de kap achterwege en koos voor de optie met kraag. Volgende keer leg ik de middenvoor aan de stofvouw, want ik vind de naad in de nek niet zo mooi.


Het toffe aan deze trui is dat hij op lentedagen perfect kan gedragen worden als jasje. Laat die lente nu maar komen!



Patroon: Ole - Zonen09
Stof: Froy & Dind - Petite Couture

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi. Ik heb het patroon hier ook liggen maar durf er niet aan te beginnen maar als ik dit zie moet ik dat toch echt eens doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer super geslaagd! Ik leg de vouw van de kraag ook aan de stofvouw om die naad te vermijden. Laat de zon maar komen, jouw jongen is er klaar voor!

    BeantwoordenVerwijderen