zondag 19 februari 2017

Een Grace Jurk voor de baby

Het eerste zonnetje deze week deed het kriebelen om een zomers jurkje te maken. Nu het derde trimester van de zwangerschap gestart is, werd het hoog tijd om de kleerkast van onze buikbewoonster te vullen.

 


Ik vond het gratis patroon van deze Grace Jurk op de site van Emma en Mona. De handleiding was mij aanvankelijk niet altijd even duidelijk. Ik ben eraan begonnen en zou wel zien hoe het loopt. Het liep al mis bij het knippen van het rokdeel. Dat was een groot stuk te kort. Ik had over het hoofd gezien dat het rokdeel aan de stofvouw moest liggen. Het jurkje heeft nu een extra zijnaad, maar niemand die dat zal opmerken.


Het resultaat is zeker niet foutloos, maar wel super lief. Het is een eenvoudig jurkje maar de plooimouwtjes zijn waanzinnig schattig. Ik werkte de rugsluiting af met groene drukknopen.



En dan dat ├╝berschattige mutsje! Ik had nog een restje stof over en vond het zonde om hier niets meer mee te doen. Ik ging op zoek naar een patroontje voor een slabbetje, maar toen vond ik dit mini en superschattige zomerhoedje. Laat de zon nu maar komen, ... de baby mag nog eventjes op zich laten wachten.


Jurk
Stof: Veritas
Patroon: Grace Jurk (Emma en Mona)
Drukknopen: KamSnaps (Veritas) 

Muts
Stof: Veritas
Patroon: Baby Sunbonnet (Purl Soho)

1 opmerking: