zondag 8 januari 2017

Meneer des Huizes!

Wie regelmatig mijn blog bezoekt, heeft al uitgebreid 'kennisgemaakt' met de familie. Mijn grootste schatten Matisse en Cyrille passeerden hier het vaakst. Nichtje Emma pronkte hier ook af en toe. Ook ikzelf was al het onderwerp van verschillende blogberichten. Er was nog één grote onbekende, tot nu toe ...


De man die dikwijls aan de andere kant van de camera staat. Die (ondanks zijn nihile naaikennis) me steeds bijstaat met goede raad. Het was hoog tijd dat hij eens (letterlijk) 'in the picture' kwam te staan!

In de vorige La Maison Victor stond de Titus trui. Een sportieve sweater met sjaalkraag die goed in de kast - en op het lijf 😀 - van mijn vriend zou staan. We kochten de 'quilted' stof samen, tijdens één van onze zeldzame kinderloze tripjes.

175 cm stof, zoveel had ik nog nooit nodig gehad voor een naaiproject. Tijdens het knippen van de patroondelen kon ik maar één ding denken. Amaai, die is groot. (Ik denk dat ik dat ook dacht de eerste keer dat ik hem zag 😍). En toen ging het mis, ik knipte het rugpand per ongeluk door. Een restje okergele paspel was mijn redding.


Ik had aanvankelijk wat schrik om aan de kraag te starten. Na enkele bemoedigende woorden van meneer (wie anders) ging het toch uitzonderlijk vlot en zat de trui bijzonder snel in elkaar.


Meneer des Huizes deed deze ochtend boodschappen in de plaatselijke supermarkt en wat had hij gekocht tot mijn verbazing? Het laatste nummer van La Maison Victor. "Er staat een leuke trui met kap in, echt iets voor mij." Was dat een subtiel naaiverzoek? Wordt vast en zeker vervolgd 😏!


Patroon: Titus trui (La Maison Victor - 06/2016)
Stof: quilted sweaterstof (Julija's shop)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen