zondag 22 januari 2017

De 'magische' Ole-trui!

Grote ogen van verwondering deze ochtend en enthousiaste kreetjes van verbazing: "Wauw, dit is een tovertrui!" Het is één trui, maar het zijn er eigenlijk twee ... hoe kan dat nu? Matisse kon het moeilijk onder woorden brengen, maar wat hij bedoelt is dat de trui omkeerbaar is. Ideaal om oneindig te combineren en ... om vlekken te verstoppen (het verhaal van die steeds uitpuilende wasmand...).


Het patroon kreeg ik voor mijn verjaardag (die van vorig jaar). Sindsdien stond de trui hoog op mijn lijstje, maar om de één of andere reden kwam het er maar niet van. Ik dacht dat de trui moeilijk te naaien was. Intussen weet ik wel beter en ligt de tweede versie hier al geknipt op mij te wachten.


Ik geef toe, ik sukkelde met de mouwen, die waren -uhum- 'verdraaid' moeilijk. Ik stikte uiteindelijk eerst de boordstof aan de buitenmouw alvorens de mouwen volledig in elkaar te zetten. De volgende keer maak ik de mouwen iets breder. Die zijn nu nogal aan de smalle kant omdat er amper rek in de buitenstof zit.

Ik koos de versie met kap, dan kan Matisse de trui in het tussenseizoen als jasje dragen. Voor een eerste versie liet ik de binnenzakjes achterwege en koos ik gemakkelijkheidshalve voor kamsnaps. Ik maakte ook een bijpassende sportieve broek om de outfit helemaal af te maken. Matisse is super enthousiast over zijn stoere tovertrui!

 
Trui
Patroon: Ole - zonen 09
Stof: Stoffenspektakel

Broek
Patroon: Mini Hudson Pants - True Biais
Stof: Stoffenspektakel

2 opmerkingen:

  1. Ik kan geloven dat hij enthousiast uit, zo mooi! Ik vind de stofjes ook heel erg tof, enne dat vlekken verstoppen gebeurt hier ook zo hoor, super handig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen