woensdag 14 december 2016

Wij zijn bij de brandweer!

Het vrolijke deuntje blijft maar door mijn hoofd spoken tijdens het schrijven van dit bericht. "Wij zijn bij de brandweer, als het brandt dan blussen wij het vuuuuuur." Het liedje wordt hier dikwijls en altijd uit volle borst meegezongen, want onze kleine jongens zijn er dol op, op brandweertje spelen.



Toen ik op zoek was naar een stofje voor een nieuwe winterpyjama, wist ik zeker dat de oudste zoon in vuur en vlam (knipoog) ging staan voor deze grappige brandweermannen.

Het was alweer heel lang geleden dat de oudste zoon op woensdagmiddag een dutje deed, maar voor enkele foto's paste Matisse met groot enthousiasme zijn nieuwe pyjama.



Over het modelletje en patroon valt er intussen niet veel meer te vertellen. Ik werkte alle boorden af met oranje boordstof en stikte de zoom door in twee kleuren.


De knopenmanie ligt intussen al eventjes achter ons, maar voor rustige nachten voorzag ik toch knoopjes aan de PJ. Zo kan onze lieve brandweerman rustig dromen van grootse avonturen.


Stof: Tricot (Stof op Zolder)
atroon: Wolf (Zonen 09)

1 opmerking: