zondag 31 juli 2016

Classy Ananassen

Weinig moeite, groot effect. Deze linnen jurk met boothals en aangeknipte mouw is eenvoudig te maken maar ziet er 'classy' uit. Ideaal om te dragen in een decor vol prachtige kastelen.


Op de laatste dag van onze reis bezochten we het imposante Chambord. Ondanks het grondplan zijn we er toch in geslaagd om verloren te lopen in de vele gangen en kamers. Het kasteel lag al op de terugweg naar huis en dat is aan de kreuken in de jurk ook duidelijk te zien.



De stof werd geknipt in december vorig jaar. Het ananasmotief is intussen helemaal niet meer 'hot' in naailand. Geen idee waarom het zolang duurde om de jurk af te werken. Op een klein uurtje zat ze in elkaar. Ik liet het elastiek achterwege en knipte de panden in één deel.

De hals werd voorzien van een beleg dat ik extra doorstikte. De zoom werkte ik af met een tweelingnaald en gouden naaigaren. Geen goede combinatie. Het stug garen ging meermaals stuk.


Volgens het patroon moest de riem 13 centimeter breed zijn, maar dat oogde enorm lomp. Ik halveerde de ceintuur in de breedte en ook in de lengte werd er serieus de schaar in gezet.


Stof: Linnen (Aime comme Marie)
Patroon: Burda, jurk 22 (juli '12)

3 opmerkingen:

  1. Weer kei mooi en ook een prachtig decor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ananassen zijn voor mij nog altijd hot hoor, ik heb de stof hier ook nog altijd ongeknipt liggen. Je hebt weer een prachtige jurk gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen