zaterdag 4 juni 2016

Top of flop?


Het patroon van deze Fran jurk haalde ik uit de laatste La Maison Victor. Na enkele ingrijpende aanpassingen (ik versmalde de bovenstukken met 4 cm en het rokdeel met 6 centimeter) sloeg de twijfel toe. Bij elke tussentijdse pasbeurt werd de twijfel iets groter. Ik vroeg aan mijn vriend wat hij ervan vond. Ik kreeg maar één (duidelijk) antwoord: "Je kan altijd nog een beetje camoufleren met een riempje." Hij weet duidelijk niet dat losse jurken dit seizoen helemaal in zijn ofwel zit de jurk inderdaad niet helemaal juist ... Twijfel alom!


De mouwen versmalde ik ook met 2 centimeter. Voor het boordje gebruikte ik de binnenkant van de stof, kwestie van het bling-bling een beetje te doorbreken. De halsboord sloeg ik één centimeter om. De zoom werkte ik niet af omdat die anders te dik zou worden en de jurk te kort.

De jurk zit zeer comfortabel, met en zonder riem ;-) Maar de vraag blijft: wordt hij morgen gedragen op het feest? De twijfel is er nog steeds ... Top of flop? Wat vinden jullie?


Patroon: Fran jurk - La Maison Victor (mei-juni 2016)
Stof: Veritas

4 opmerkingen:

  1. Ik vind het heel mooi! Zo'n losser model is wel even wennen he, ik maakte er ook eentje voor m'n dochtertje en mijn man vind het ook veel te groot haha. Misschien nog een leuke ketting erop of zo. Een riempje vind ik niet nodig maar zou wel kunnen volgens mij. Veel feestplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maakte hem ook en zit met hetzelfde gevoel. Ik heb hem wel al gedragen op een feest. De jouwe zou ik ook wel dragen... Mooie stofkeuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind 'm supermooi! Heb je jouw Fran dan gedragen? Fijn stofje ook, waar vond je het?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond de stof bij Veritas. Ik zag vorige week dat er nog voldoende in voorraad was (samen met de roze variant). Op het feest speelde ik op safe en koos ik een andere jurk. De June-jurk droeg ik vorige week voor de klas. Mijn pubers zijn een kritisch publiek en zij zeiden spontaan dat m'n kleed tof was ;-)

      Verwijderen