woensdag 15 juni 2016

Dream big little one!


Toen ik de stof spotte op het Stoffenspektakel in Gent maakte mijn hart een sprongetje. Ik was er zeker van dat de oudste zoon minstens even enthousiast als ik zou reageren. Enthousiast? Dat is een serieus understatement. Hij was sprakeloos, echt sprakeloos. Hij slaakte eerst een kreetje "Woauw" en aaide daarna minutenlang de stof. Een agent, nog een agent en nóg een agent. En een boef en nog een boef en een boef met een schieter. Hij kon er echt niet genoeg van krijgen.


Lang moest ik niet nadenken om de stof een bestemming te geven. Een pyjama moest en zou het worden. Als onderstuk koos ik de Pim-short die ik met 5 centimeter verlengde. Ik voorzag een losse elastiek: het slaapcomfort primeert.


Als bovenstuk koos ik (opnieuw) de Billie. Aan de halsboord en mouwen voorzag ik knalgele boordstof. Aan de mouwboorden voorzag ik een extra sierstiksel.

 
Matisse is een gemakkelijke slaper. Er is geen ingewikkeld slaapritueel. Een boekje voor het slapengaan volstaat ... en knoopjes. Zonder knoopjes lijkt hij een beetje verloren en lukt het inslapen niet zo vlot. Aan de schouders voorzag ik dus een lintje met een knoop, geïnspireerd op de insignes van agenten. Het maakt het shirt net dat tikkeltje anders ... en helpt onze kleine slaper om 's nachts zacht te dromen.


Patroon: Billie + Pim (zonen 09)
Stof: Stoffenspektakel Gent
Fournituren: Veritas

1 opmerking: