dinsdag 7 juni 2016

DIY Krokodillenbroche van strijkparels

Het was zeker 18 jaar geleden dat de doos met strijkparels het zonlicht zag. Pure nostalgie was het toen ik de kraaltjes door mijn vingers liet gaan. Vroeger heb ik uren plezier gehad aan die kleine kleurrijke pareltjes. Hoog tijd om dat plezier door te geven aan m'n kinderen. Samen met Matisse knutselde ik vrolijke krokodillenbroches voor het feest van kleine broer.



Op Pinterest vonden we verschillende krokodillen gemaakt uit Hama parels. De keuze was enorm: grote krokodillen met een korte staart en kleine krokodillen met een lange staart. Er waren krokodillen met veel en er waren er met heel veel tanden. We kozen uiteindelijk voor de gulden middenweg: een krokodil waarvan de grootte perfect is voor een broche.

Zo maak je de broche:

Verzamel al het nodige materiaal: bakpapier, strijkijzer, vierkante grondplaat, brochespeldje en universele lijm.

Maak met de strijkparels het ontwerp van de broche. Zorg dat de figuur niet te groot is.

 
Leg een bakpapiertje over het ontwerp. Strijk voorzichtig de kralen aan elkaar vast. Laat nadien het krokodilletje afkoelen in de vorm. Wil je zeker zijn dat de parelt stevig aan elkaar vastzitten? Strijk dan de voorkant ook even.

Lijm het speldje vast aan de parels. De lijm die ik gebruikte moet aan beide objecten worden aangebracht. Plak de broche op de krokodil en wacht geduldig gedurende 10 minuten. Klaar!

De broche is niet enkel een leuk accessoire, je kan er ook andere projectjes mee pimpen. Ik bevestigde ze op de traktatiezakjes.

 
Hama parels: Fun en eigen voorraad
Brochespeldjes en lijm: Veritas

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen