zondag 15 mei 2016

See you later alligator!

Ik was eigenlijk op zoek naar gabardine ... en toen zag ik die krokodillenstof! Zo een toffe print en kleuren! Vermits Cyrille rijmt op krokodil, werd er zonder twijfelen een metertje aan mijn winkelmandje toegevoegd. Tjah ... zo gaat dat soms ;-) Dat ik voor deze outfit enkel gratis patronen gebruikte, compenseerde deze aankoop volledig, is het niet?



De mooie stof verdiende een eenvoudig patroontje. Ik gebruike voor de eerste keer de City Gym Shorts van Purl Soho. Het verbaasde me hoe snel en simpel het stuk in elkaar zat! Het enige moeilijke was het omrekenen van de inch naar centimeter (lacht). Na lang zoeken had ik uiteindelijk een passend kleurtje biaislint gevonden. Het bleek echter dat ik de helft te weinig had gekocht (gerekend). Ik had niet het geduld om de volgende dag terug te gaan (en toe te geven dat ik geen rekenwonder ben), dus besloot ik met de restjes stof zelf biais te maken.





Cyrille is een durfal. Met vallen en opstaan (je mag dit letterlijk nemen) ontdekt hij enthousiast de wereld. Om zijn 'ruig' kantje extra in de verf te zetten, besloot ik om een bijpassend en stoer marcelleke te maken. De zoom werkte ik af met de tweelingnaald. Voor de mouwen en hals gebruikte ik tricot in plaats van boordstof. Ik geef toe, ik had meerdere pogingen nodig om de biesjes toonbaar te krijgen. Toonbaar staat jammer genoeg niet gelijk aan perfect...  Volgende keer werk ik af met elastisch biais of kent er iemand dé ultieme tip?




Cyrille rijmt niet alleen op krokodil. Met alle letters van het woord kan je onze kleine jongen perfect omschrijven.

Klauteren
Rebel
Ooo zo schattig
Kapoen
Onbevreesd
Durver
Ieders vriend
Lief

De fotoshoot verliep verdacht goed, tot het fototoestel werd aangevallen door een wilde krokodil ;-)

Short
Patroon: City Gym Shorts by Purl Soho - Stof: Katoen (wildvanstof)
Marcel
Patroon: Van Katoen - Stof: tricot (Destoffenknop)


2 opmerkingen:

  1. Heel tof! En ik vind de afwerking aan de T-shirt net zo stoer. Ik werk meestal af met tricot die ik zoals boordstof aan zet (je kan dit zien op mijn blog bij de pyjama's die ik afgelopen week nog postte).

    BeantwoordenVerwijderen