zondag 8 mei 2016

Ijsjes te koop!

Soms heeft de zoon echt geen zin in foto's en gebruikt mama haar beste omkooptechnieken: een koekje of een snoep in ruil voor enkele foto's. Deze keer werd er zwaar onderhandeld met (zelfgemaakte) fruitijsjes. Veel gezonder dan de snoep (maar dat moet de zoon niet weten). Mama kreeg een lachend model voor de camera. Een win-win situatie voor beide partijen, is het niet?



Een geoefend oog herkent al snel de t-shirt Billie van zonen 09. Ik werkte de mouwen en hals af met blauwe boordstof. De zoom stikte ik met een tweelingnaald, met twee verschillende tinten blauw. Verder voorzag ik geen 'foliekes' zodat de vrolijke stof met alle aandacht gaat lopen.


Voor de short gebruikte ik voor de eerste keer het Cisse patroon. Zoveel afwerkingsmogelijkheden dat het echt moeilijk kiezen was. Uiteindelijk voorzag ik een dubbele steekzak, afgewerkt met paspel. Op de poep bevestigde ik een sierlintje met knoopje. Voor het comfort van Matisse koos ik voor de gesloten tailleband met knoopsgatenelastiek. Na opmeten van de taille bleek dat mijn 3-jarige kleuter amper een maatje 92 nodig had. Na het eten van al die ijsjes komt daar zeker en vast verandering in!

Stoffen: blauwe gabardine (De Stoffenknop) - tricot ijsjes (Wild van Stof)
Patronen: zonen 09 (Billie en Cisse)
Ijsventer Matisse aan het werk: ijsjes te koop!, ijsjes te koop!









Ook zelf zin gekregen in een lekker en vooral gezond ijsje?

Waterijsje met mango & passievrucht 

Wat heb ik nodig voor 10 waterijsjes?
* 2 rijpe mango's
* 2 passievruchten
* 2 dl water
* naar smaak: limoensap, bloemsuiker, ...

Wat moet ik doen?
* Schil de mango en snijd het vruchtvlees in grote stukken.
* Lepel het vruchtvlees uit de passievrucht.
* Mix het fruit en voeg het water toe.
* Proef en kies! Limoen voor meer pit, bloemsuiker voor wat zoetigheid.
* Vul de ijsvormpjes tot de rand.
* Wees geduldig! Laat de ijsjes 2 à 3 uur rusten in de diepvries.


Recept (Jeroen Meus - Nina magazine)

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen