donderdag 5 mei 2016

Familiepa(r)kje!

We profiteerden van de eerste zomerdag om met het gezin Harry Malter te bezoeken. Korte samenvatting van de zonnige en geslaagde namiddag: een grote broer die verslingerd is aan de bootjes en vliegtuigen en die zich op de attracties ontfermt over kleine broer. Een kleine broer die  rondhuppelt tussen de kabouterhuisjes en de papagaaien nabootst als geen ander. Dat beide enthousiaste kleuters broertjes zijn is overduidelijk te merken aan hun identieke hemdjes. Ook de mama van dit vrolijk duo is makkelijk te herkennen - neen, niet aan die zwaar geladen buggy - maar aan de matchende rok.



Het stofje is van Cotton and Steel en het was liefde op het eerste gezicht. Och, die kleuren! Och, die paardjes! Ik kocht de stof tijdens de wintersolden bij Petite Couture. Het was toen begin januari en ik had onmiddellijk grootse plannen met dit pareltje. Er werd toen al luidop van de lente gedroomd.

Voor de kids maakte ik een Theo hemdje: een standaardmaatje 92 en 104 zodat ze er de ganse zomer mee kunnen doen.
Voor de belegdelen gebruikte ik een effen muntgroen katoen. Aanvankelijk was ik dit niet van plan, maar verkeerd geknipte kragen zorgden voor een tekort aan stof. Verder vormen de paspel in het rugpand en de groene kamsnaps toffe details.

 

De (eerste) doorlopende print.
Onmogelijk hier niets over te vertellen. Ik denk dat ik het patroon wel 10 keer op stof heb herschikt en zeker dubbel zoveel keer heb nagekeken. En toen ik dan eindelijk de stof durfde te knippen, was ik nog niet helemaal zeker van mijn stuk. Achteraf gezien bleek de 'stress' voor niets nodig. Elk paard heeft 1 kop en 4 benen. Missie geslaagd!



Of toch niet helemaal. Een geoefend oog zal zien dat die ene kamsnap iets te veel naar rechts is geplaatst en dat de poep van het paard daarom nogal krampachtig de lucht in steekt ...

En mama's rok? Daar lees je later meer over ...


Patroon: Theo (zonen 09)
Stof: Cotton and Steel (Petite Couture)

2 opmerkingen:

  1. Ik heb deze in levende lijve kunnen bewonderen, super mooi gedaan, groetjes van de piratenvrienden van op de boot..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is de wereld toch klein...
    Ik knipte jouw piraatjes van de foto's. Als je ze wilt, laat maar iets weten.

    BeantwoordenVerwijderen