zaterdag 7 mei 2016

Een Lotta skirt met paardjes

Met twee zoontjes rolt er zelden (lees nooit) een rok vanonder de naaimachine. Een rok voor mezelf, dat was al eventjes geleden. Een rokje met een rits? Dat was een primeur!
 

Het patroon van de Lotta rok kreeg ik als cadeau van mijn lieve schoonzus (dankjewel Kristel). De plooitjes en de zakjes, helemaal mijn ding. Subtiele details die zorgen voor net dat ietsje meer. De werkbeschrijving van Compagnie M hielp me enorm. Het was alsof de naaijuf naast me stond ;-)


 Ze fluisterde me voor volgend exemplaar (ja, dat komt er zeker) volgende tips toe:
- Koop een rits één tintje lichter dan de stofkleur.
- Bekleef de buitenste tailleband met vlieseline (en niet de binnenste).
- En als je eens heel veel tijd hebt (nooit dus) naai je de tailleband vast met de hand.

Zoals je hier kon lezen, werden ookvde kids van 'paardenhemdjes' voorzien























Patroon: Lotte Rok (Compagnie-M)
Stof: Cotton and Steel (Petite Couture)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen