zondag 1 mei 2016

Boys and their toys!

De eerste 2 woorden van mijn beide zoontjes waren niet toevallig BAL en AUTO. Geef ze een bal, geef ze een speelgoedauto en ze zijn voor uren zoet.


Een dik jaar geleden nam ik de draad (hé hé, hoe toepasselijk!) terug op. De naaimachine werd vanonder het stof gehaald en enkele eenvoudige stuks (slabbetjes, verzorgingskussenhoes, ...) rolden vanonder de machine ... En toen werd ik ambitieus.

Ik kocht dit stofje en los patroontje bij Veritas. Het patroon gaat maar tot 18 maand en ik heb me enorm moeten reppen om het af te krijgen voor het te klein werd. Matisse heeft het welgeteld 1 keer gedragen alvorens het verdween in de doos met 'kleertjes voor broer'.

Tot deze morgen ... het zonnetjes scheen en Cyrille had nood aan zomerkledij. Onderaan de doos vond ik deze schat. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik het bestaan ervan vergeten was. Als je weet dat kleine broer amper 14 maand scheelt met grote broer, dan weet je dat het hemdje niet lang op een 'tweede leven' heeft moeten wachten.


Het auto-motiefje is nog steeds een groot succes. Mama's kritisch oog is minder tevreden. De afwerking kan stukken beter.  Het hemdje dateert dan ook uit het pre-overlocktijdperk. Hier en daar werd er serieus 'bochtig' gestikt ... maar ach, Cyrille straalt ermee en dat is alles wat telt.


Patroon en stof: Veritas

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen