dinsdag 22 maart 2016

Een leeuwtje van 3!

GGRRR! Matisse houdt ervan om 'leeuwenspelletje' te spelen. De regels zijn eenvoudig: brul zou luid en lang je kan, liefst op plaatsen waar het echt niet past. In de bib, aan de kassa of voor de schoolpoort. Dubbele pret wanneer kleine leeuwenbroer of de vriendjes uit de klas uit volle borst meebrullen. Na enkele brullen werd het overduidelijk wat het thema van het verjaardagsfeest dit jaar zou worden ...



Smullen werd gedaan in stijl. Ik maakte een Theo hemdje in een vrolijke leeuwenstof. Ik koos voor de zomerversie met korte mouwen. Het hemdje werd afgewerkt met oranje drukknopen. Op de rug trekken het vouwtje en de grasgroene paspel alle aandacht.

Met een restje maakte ik nog een verjaardagskroon. Voor de derde keer op rij volgde ik deze instructies. Succes steeds gegarandeerd.

Van een lieve collega mocht ik "Knutselbos op wereldreis" lenen. Een boekje boordevol schattige knuffels, maar de koning van de dieren trok het meest mijn aandacht. Ons leeuwtje kreeg een warme cape en een kroontje op het hoofd.
 

Bij de koffie werden echte leeuwenkoekjes geserveerd. Zandkoekjes die met behulp van speciale uitsteekvormpjes veranderen in een echte 3D leeuwen. GGRR

De vriendjes uit de klas werden verwend met lekkere leeuwencakejes!

Patroon: Theo (zonen09)
Stof: Georgette

1 opmerking: