zondag 14 februari 2016

Operatie-Benidorm!

Binnen enkele weken gaan we met het gezin op vakantie naar Benidorm. Zon, zee, strand staan voor mij synoniem met korte shortjes en kleurrijke t-shirts. En zo kwam ik op het gek idee om de reiskoffer van de kids enkel te vullen met zelfgemaakte kledingstukken. Er rolden reeds enkele stukken van onder m'n naaimachine, maar dit is de eerste "twinning" outfit die helemaal klaar is.



Het Theo-hemdje werkte ik af met een felgele paspel en kleurrijke colorsnaps. Het vrolijke stofje is van Lily Balou en kocht ik hier. Eerder kon je hier al lezen dat m'n eerste Theo in tricot niet echt een succes werd. Over mijn tweede exemplaar ben ik wel enthousiast!



Voor de shortjes inspireerde ik mij op het Pim patroon van zonen 09. Ik maakte de basisversie voor Cyrille en de versie met zakjes voor Matisse. Ik verlengde beide shortjes met 5 centimeter. Kwestie dat de shorten nog de hele zomer lang kunnen gedragen worden.



Vermits 'mijn kleintje' sinds kort in een maatje 92 past, kon ik ook voor hem een Billie maken. De stoere applicatie van de oldtimer past perfect bij deze zomerse outfit.


Mijn jongens zijn alvast helemaal klaar voor de zon!


Patroon: short Pim (zonen09) / Hemd Theo (zonen09) / T-shirt Billie (zonen09)
Stof: Lily Balou (Mon Depot) / Gele tricot (liesellove)

8 opmerkingen:

  1. Zo mooi! Ik wil hier al langer de Theo maken, maar liefst ookmeteen in tricot, enige tips? Of valkuilen waar ik op moet letten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen schrik hebben!
      De handleiding loodst je er goed doorheen. Ze geven de tip om bij de versteviging van het voorpandbeleg die 1 cm naadwaarde niet te voorzien. Ik doe het wel, vind ik comfortabeler werken.

      Verwijderen
  2. als je dit ziet, verlang je toch naar de zon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, keileuk! En nu krijg ik ook zin in vakantie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, zo schattig! Dit straalt gewoon zomer uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, heel tof! Enkel zelfgemaakte spullen inpakken, top plan, zeker met zo'n mooie naaisels!

    BeantwoordenVerwijderen