zondag 21 februari 2016

Groeispurt


Twee dames bij de bakker: "Amaai, dat kleintje kan al op de loopfiets!" en ze wezen naar mijn 21 maanden oude peuter. Ik wou zeggen dat hij helemaal niet meer zo klein is, dat hij een flinke groeischeut doormaakt, maar ach, wat maakt het uit?

Inderdaad, Cyrille is een 'kleintje'. Al van bij de geboorte was hij mini. Bij elke check-up van Kind & Gezin wacht ik steeds met een bang hartje af. Zou mijn kleine spruit veel gegroeid zijn? Altijd krijg ik hetzelfde antwoord: hij volgt mooi zijn curve. Met andere woorden, hij behoort nog steeds tot de kleinste 5% van alle jongetjes.

Tot een kleine maand geleden ...
De truitjes werden te klein, de broekjes te kort. Eerst dacht ik nog dat ik op een verkeerd programma had gewassen, maar neen. Vele wasmanden later werd mijn gevoel bevestigd. Cyrille was gegroeid! En het kind had dringend broekjes nodig.

Ik haalde mijn favoriete patroon - de mini Hudson Pants van True Biais- uit de kast en begon aan een rondje 'bandwerk'. 3 mini Hudson Pants op 2 naaiavonden, niet slecht!


3 opmerkingen:

  1. Dat zijn leuke broekjes! Lijkt me een heel fijn patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, zo tof! En iemand moet de kleinste van de curve zijn, he! Wij hebben eentje van het andere spectrum van de curve, kregen (en krijgen nog steeds) daar opmerkingen over, maar ik trek me er niks van aan. Voor ons is hij perfect!

    BeantwoordenVerwijderen