woensdag 3 februari 2016

Een Billie met veel eerste keertjes ...

Het Billie-korte-mouw-patroon kent intussen geen geheimen meer voor mij. Hoog tijd voor iets anders!



Ik maakte voor het eerst t-shirt met lange mouwen. In één woord: een longsleeve. Te dragen in het tussenseizoen of onder een warme wintertrui. Het stofje is een biokatoen, altijd leuk meegenomen. Op de speelse print zijn er portretten van verschillende dieren te herkennen. Er werd door Cyrille al meermaals naar de diertjes gewezen: poes, kikker en woefwoef!

Ik werkte de mouw -en halsboorden voor het eerst af met een tricotstofje. Voordien gebruikte ik altijd boordstof. De averechtse kant van de stof was effen grijs. Veel te mooi om weg te stoppen en dus ideaal om de boordjes mee af te werken.



Voor het eerst gaf ik een sierstiksel. Ik gebruikte het  muntgroen dat ook in de print van de stof terug komt. Het is een klein, subtiel detail dat voor een mooie afwerking zorgt.

Stof: Amulet dieren (Lanalotta)
Patroon: Billie (zonen 09)


1 opmerking: