zondag 28 februari 2016

Black & White Invitation

Zwart en wit, het is een echte rage in naaiend blogland. Echt fan ben ik niet. Versta me niet verkeerd, ik zag op tal van blogs al prachtige creaties verschijnen, maar ik vond het zwart-wit niet echt bij mijn kinderen passen. En toch bezweek ik bij het zien van deze prachtige zwarte veertjes.


Ik verwerkte de veertjes tot een comfortabele Mini Hudson Pants. Ik maakte voor mijn bijna 3-jarige een maat 3, maar verlengde met 1,5 cm. Om het zwart-wit thema extra in de verf te zetten, werkte ik de zakjes af met een zwarte bies.

De t-shirt is een eenvoudige zwarte Billie met flashy eyecatcher. Ik flockte een stoere witte 3.

Mijn eerste flock-ervaring verliep niet van een leien dakje. Ik zocht op voorhand alle mogelijke tips op. Harde ondergrond, stof voorwassen en strijken, stoomfunctie uitschakelen. Eén belangrijk detail zag ik echter over het hoofd: zorg dat je strijkijzer proper is. Er zat een kleine lijmvlek op mijn ijzer waardoor het flocken niet perfect verliep. Op de plaats van de vlek zitten nu kleine blaasjes op de drie.


Matisse laat het echter niet aan z'n hartje komen en poseerde gewillig voor de lens. De foto's van de shoot zullen gebruikt worden als uitnodiging voor zijn feestje. Hiermee zijn de voorbereidingen van het feest officieel gestart...

Contradictorisch of niet, maar het thema van het feest wordt zeer kleurrijk, maar wat het precies wordt, dat blijft nog eventjes geheim!

1, 2, 3! Vingertellen voor gevorderen!

Patroon: broek - Mini Hudson Pants (True Biais)
t-shirt - Billie  (zonen 09)
Stof: De Stoffenkamer

1 opmerking: