zondag 24 januari 2016

Winterproof!


Het patroon van deze Harlequin jurk vond ik in het La Maison Victor - jurkenboek. Het boek kreeg ik cadeau onder de kerstboom. 15 jurken! Wat een keuze!
 
Mijn oog viel al snel op deze Harlequin jurk. Door zijn eenvoudige snit vraagt deze jurk om een stof met een interessante textuur. Het stofje met subtiel visgraatmotief vond ik bij Stoffen Artevelde. Het was de laatste anderhalve meter op de rol!




Het jurkje zelf zat enorm snel in elkaar en de eerste pasbeurt kwam al na een kwartiertje naaien. Vol goede moed ging ik naar de spiegel en toen zonk de moed me in de schoenen. Wat een lomp geval! Veel te lang, veel te breed en slobberen aan alle kanten. Had mijn voornemen om op de lijn te letten na 3 weken al zo een groot effect? I wish ...

Ik nam de jurk aan de zijnaden 1,5 cm in en knipte aan de zoom zeker 20 cm weg. Inderdaad, je leest het goed, 20 cm! Achteraf gezien mocht het jurkje misschien toch iets langer zijn.
 
Het boek stelt 2 manieren voor om de mouwen en hals af te werken. Ik koos om beide werkwijzes uit te proberen. De hals werkte ik af met een beleg, de mouwen met een biesboord.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen