zaterdag 30 januari 2016

Lenteproof!

Eerder kon je al lezen dat de eerste Harlequin-jurk niet onmiddellijk een succes werd. Ik besloot om het patroon twee maten kleiner te hertekenen. 1 maatje omdat ik de jurk zou maken in een tricootje, een tweede maatje omdat ik al enkele kilo's verloren ben.

Al van bij de eerste pasbeurt zat het jurkje me als gegoten en toen ging het opnieuw bijna mis. Toen ik aan de halsboord het beleg doorstikte krulde de halsboord helemaal om.
 



Gelukkig staat hulplijn Moeke altijd voor me klaar. Bakken en jaren ervaring. Er was een eenvoudige oplossing: doorstikken  ... biais .... surfilleren .... Toen ze vertaalde naar 'gewone-mensentaal' werd me alles duidelijk. Het beleg knipte ik af tot op 1 cm en ik doorstikte met de kleinste zigzagsteek. Et voilĂ ! Probleem opgelost en een lentejurk rijker!


Patroon: Harlequin jurk (La Maison Victor)
Stof: tricot (Madeline De Stoffenmadam)


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen