zaterdag 30 januari 2016

Diamonds are a boy's best friend

Diamonds are a girl's boy's best friend!

Het nieuwe favoriete kledingsstuk van Matisse: de Mini Hudson pants. Een broekje dat gemakkelijk zit om te dragen, en bovendien gemakkelijk is om te maken.



Ik maakte voor het eerst de Mini Hudson pants: een sportieve vrijetijdsbroek. Het patroon kocht ik bij True Bias. Ik stond wat twijfelachtig tegenover digitale patronen, maar deze eerste kennismaking met een PDF-patroon smaakt naar meer. De naadwaarde zit al in het patroon; altijd handig meegenomen ;-).

Het stofje kocht in bij Petite Couture. Kwalitatief en lekker zacht! Zo hebben we het graag. De diamantjes zijn subtiel en toch heel stoer.



De zakjes zijn ideaal om kleine schatten in te bewaren. De volgende keer voorzie ik het biesje aan de zak in een contrasterende kleur. De volgende keer? Inderdaad, er komt zeker een volgende keer. De stof ligt al klaar, helemaal geknipt.

Toen mijn vriend thuiskwam en Matisse zag rondhuppelen in de nieuwe broek gaf hij mij volgend compliment: "In welke winkel heb je dat broekje gekocht?"

1 opmerking: