vrijdag 11 december 2015

Pyjama ijsbeer ... euh ik bedoel Wolf

Onder het motto: "Een kind heeft nooit genoeg pyjama's" begon ik aan mijn eerste Wolf. Het patroontje, zeg maar patroon, lag hier al eventjes op mij te wachten. Het model was snel gekozen (een versie A). De prachtige stofjes kocht ik hier. De gekleurde bolletjes en de ijsberen, a match made in heaven.




Eenvoudig, snel en zooo simpel. Drie woorden om het patroon te omschrijven. Ik werkte alles af met een petrolkleurige-boordstof. Aanvankelijk zou ik het bovenstuk omzomen, maar het werd me al snel duidelijk dat het shirt dan veel te kort ging zijn. Boordstof to the rescue.






De ijsbeer vond in de Duplo-doos .... helemaal onderaan natuurlijk ;-).


Toen zoonlief thuiskwam toonde ik vol trots (als beginnend naaister ben ik dat na elk project) de nieuwe PJ. Mama: "Ik maakte voor jouw een Wolf-Pyjama". Zoonlief (argwanend de PJ bekijkend): "Maar mama toch, dat is geen wolf, dat is een ijsbeer.".

5-minuten, dat is precies de tijd dat hij de PJ heeft aangehouden. Verdict: geen knopen. Sinds M. naar school gaat, heeft hij nood aan een houvast. Knoopjes (in alle maten, vormen en kleuren) bieden troost.

Deze avond snel nog 2 knoopjes opnaaien en och ja, de broekelastiek (Nota aan mezelf: de pamperperiode ligt al enkele maanden achter ons) wat inkorten en dan is hij gebruiksklaar!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen