maandag 28 december 2015

Een lente-Billie

Met deze lente-temperaturen gaat een mens dromen van de zomer. De zon,  vakantie, sandalen en korte mouwen ... En zo kwam ik op een gek idee. "Operatie-Benidorm" (waarover later meer) was geboren. Deadline: eind maart. Hoog tijd om erin te vliegen!

Poseren? Enkel als ik op de stoel mag zitten.
















Het eerste stuk uit de "Benidorm-garderobe" wordt het coole Theo hemd. Zeg nu zelf, een hemdje is een onmisbaar kledingsstuk in de jongenskast. 104 small of 104 standaard? Of toch nog een maatje groter? Hoeveel groeit een kleuter op 4 maand tijd? Na lang wikken en wegen koos ik uiteindelijk voor een 104 small.


Voor deze testversie besloot ik om niets, maar dan ook niets nieuw aan te kopen. (Ik geef toe; ik heb op de tanden moeten bijten). De stof had ik al enkele jaren liggen. Ik kocht het stofje 3 jaar geleden op het Stoffenspektakel in Gent toen ik nog zwanger was van zoon 1. Toen was ik nog op zoek naar unisex motiefjes vermits het geslacht nog niet gekend was ... De paspel was een restje. De witte knoopjes kocht ik enkele jaren geleden op de rommelmarkt. Lichtblauw naaigaren ontbrak en vermits ik besloot om voor de testversie niets aan te kopen opteerde ik, noodgedwongen, voor wit garen.

 


Ik werkte de rugpas af met een blauw paspeltje dat ik ook liet terug komen in het borstzakje.








Het naaien verliep zeer vlot. Alle credits gaan hierbij naar de uitgebreide en duidelijke handleiding van zonen09. Enkel bij het zakje had ik de vouwlijn en paspellijn op het patroon verkeerd overgetekend. Toch vond ik dat dit 'foutje' een schattig resultaat opleverde. 

Om het geheel iets speelser te maken koos ik voor één contrasterend knoopje. Tot groot jolijt van de zoon. Hij is een echte knopenfanaat. 



Laat de lente / zomer alvast komen!


1 opmerking:

  1. Super mooi hemdje! Mijn zoon is géén knopenfanaat, jammer genoeg. Erg leuke Theo (ik was al een beetje in de war door je titel ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen